nyúl írta:Reginald McFreez írta:Unalmas.
Most ez van. Nem jut annyi. Majd egyszer jut több. Csak az szarja le a vécéülőkét, aki direkt le akarja szarni. Majd amikor annyi pénzt tolnak az Újpestbe, mint amennyit most a Fradiba, és végre újra versenyben lehetnek a lila majmok a zöld taknyokkal, senki nem akarja majd direkt leszarni a vécéülőkét.
Nem hiszem, hogy ez a pénzről vagy a bajnoki esélyről szól. Adott egy hagyomány, amihez érdemes ragaszkodni.
Le lehet cserélni egy címert, de akkor arról legyen általános egyetértés. Ezt a címert, ami ráadásul ronda és nevetséges (bár tény, hogy kétcsillagos vécédeszka a Hiltonban sincs), csak Duchatelet és szűk talpnyalói köre akarta. Meg se éri nekik, mert nincs belőle merchandising bevétel.
Lose-lose szituáció. Senkinek nem jó. A belga tartja, mint operában a fingot, de ő is csak püffed tőle.
Nálunk is volt címercsere, néhány héttel később, mint Újpesten. Mondjuk két és fél évvel korábban lett volna esedékes, akkor volt egy szavazás a régi visszaállításáról. Az új csak hasonlít rá, megnagyobbították az alapítás évének betűméretét, és kikerült a szárnyaskerék. Utóbbit bánom, hozzá tartozik a csapat múltjához, évtizedeken át vasutas csapat voltunk. A Loki mögött sincs már ott a MÁV, mégis szerepel a címerben a szárnyaskerék.
Az újpesti szurkolók dühét megértem.
Egyrészt már maga az eljárás is visszatetsző volt. A szurkolóknak felajánlottak pár rosszabbnál-rosszabb alternatívát (egyeztetés a drukkerekkel letudva), majd a végeredmény nyilvánosságra hozatala nélkül (szerintem nagyon sok olyan emailt kaptak, amiben szavazás helyett kérték a régi meghagyását) kihoztak egy, a többitől kicsit eltérő változatot. Ami még emblémának is gyenge, jellegtelen.
Ha mindenképp változtatni akart a tulajdonos, megtehette volna úgy, hogy tisztességesen kikéri a szurkolók véleményét, és konszenzus alapján egy igényes változatot dolgoznak ki.
Másrészt meg a változtatással reklámértékre hivatkozott a tulajdonos, közben a hivatalos boltjukban alig néhány terméken szerepel az új logó (mez, pulóver, párna, toll- és telefontartó), a többin egyáltalán nem. Nem gondolom, hogy ebből olyan sok bevétele lehet, ráadásul rendes üzletük sincs, csak egy kisteherautóról árulnak, vagy kiszállítanak
Közben a szurkolóknak több saját shopjuk van, elektronikus és hagyományos üzlettel (István úton és a Templom utcában), nagyságrendekkel bővebb kínálattal és régi címerrel.
Szóval szerintem a belga ebből veszteségesen jött ki, mert romlott a megítélése a szurkolók körében, és a remélt bevételek sem jönnek (szerintem). Kérdés, hogy ez érdekli-e őt.