velasco írta:imici írta:velasco írta:csak Ferenczivel kapcsolatban téved, a többi jó
Pontosan miben téved, illetve mire alapozod?
Attila rengeteget tett hozzá a magyar labdarúgáshoz. Megtette helyettünk azt a szívességet, hogy utánakutatott futballunknak a kialakulásától kezdve napjainkig. Sok olyan ember gondolatait ébresztette fel tevékenységével, akik az agyukat használva közelítenék meg a focit. Számos szakkönyvet, szakanyagot írt, amik eddig magyar nyelven teljesen hiányoztak, sőt. Összegyűjtött rengeteg régi, 30-as 40-es évekbeli anyagot a korabeli futballértelmiségtől. Több világújításnak számító edzésgyakorlatot is kitalált azt hiszem. Azt, hogy szar gyakorlati edző, nem tudom miből szűrte le inreallife, de szívesen venném további hozzászólását ezzel kapcsolatban. Azt azért kétlem, hogy szarabb lenne bármelyik másik magyarnál az elmúlt évtizedekből. Egyébként az érdemeiből nem vonna le semmit, mert ő inkább elméleti szakember, amiből sokat tudnak meríteni a gyakorlatban dolgozók. Ilyen például akit linkeltem fentebb fiatal srác, 24 évesen kenterbe veri az elmúlt 30 év magyar "szakmáját".
na itt vagyok. konkretan nekem is ez jott le, hogy szoban eros, gyakorlatban gyenge. majd egy fel napot toltottam az akkori helyszinen mikozben volt ido beszelgetnem vele. ellenben tipikusan azokat a mikromanagment eszkoztart hasznalja, ami az egyik legnagyobb rakfeneje, nemcsak a munkavegzesnek, de a focinak is.
en egyebkent is felkapom a fejemet, amikor bekiabalnak a gyerekeknek, hogy "huzd szet", "szoritsd le", "legyel bator" stb. ezek egy felnott meccsen elmennek, de egy 6-8 eves gyereknek semmit nem mond, ha nem magyarazzak el elotte, hogy a huzd szet azt jelenti, hogy a szelsok menjenek a vonal melle, a szoritsd le pedig azt, hogy leszoritott labfejjel lojjel. a legyel bator meg kifejezetten egy olyan tanacs egy kissracnak, amivel egesz elete folyaman nem fog mit kezdeni. teljesen mas, ha azt mondja, hogyha kozel vannak passzolj, ha kicsit tavolabb, akkor probald meg lecselezni, ahogy tanultuk. nem vagyok pedagogus, csak nekem van egy ilyen idos gyerekem, es at tudom erezni, hogy mennyire erthetetlen ez a rengeteg bekiabalt "edzoi utasitas", vagy a szunetben valo "taktikai megbeszeles".
az meg egy kulon szitu volt, amikor a masfeloras szunetben a 2 evvel idosebb csapataval kvazi szenne alazott egy egy masik brigadot. pedagogiailag, az o csapata kb semmit nem tanult belole, egy u9es csapat siman lefociz egy u7-est, szerencsetlenek a labdahoz nem tudtak erni. konkretan olyan szitu volt mar, hogy a kicsiknek a kapusa zokogott, mert fel percenkent rezgett a halo. raadasul nem azokkal a szabalyokkal jatszottak, mert allandoan visszarendeltek, hogy most kidobni kell, most kirugni kell stb, fokozva a kaoszt. majd a kozepkezdesnel a fiai felsorakoztak a kozepvonalra, mint egy futoversenynel, es elso labdaerintes utan letaroltak a kisebbik csapatot. 20 perc utan a kicsik elmentek onnan, o meg az istenert nem avatkozott volna kozbe, csak cserelgetett. vegulis csak antipatikus volt szamomra.
a masik meg az, hogy tulkorosakkal jatszott a kiirasban. mondjuk ez nem meglepo, mert eleg sokan igy csinalnak, de pont attol, aki papol, hogy igy meg ugy, pont azokat a dolgokat latom, amiket legjobban megvetek. igen, szoveg szintjen jol nyomja, en is kovettem addig amit mondott. de ezutan az elmeny utan nem veszem tul komolyan a palit. nekem ez a velemenyem alakult ki rola, a vele valo interakcio reven. masnak mas. en maradok a sajat valtozatomnal...